Połączmy Orlen i Anwil z morzem
Dodane przez admin dnia 06.10.2012 17:17

Konferencje nt. rewitalizacji śródlądowych dróg wodnych o charakterze naukowo-samorządowym organizowane są przez prof. Babińskiego oraz Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego cyklicznie od 2007 r. Stają się polem debaty nad ważnymi kwestiami dotyczącymi wykorzystania potencjału dróg wodnych w Polsce, jak również zagrożeniami i barierami jakie należy pokonać by udrożnić wodne szlaki komunikacyjne w Polsce.
Tegoroczne warsztaty rozpoczęły konferencją prasową w siedzibie Włocławskiego Inspektoratu RZGW. Po spotkaniu z dziennikarzami na którym prezentowano materiały
Rozszerzona zawarto¶ć newsa

Konferencje nt. rewitalizacji śródlądowych dróg wodnych o charakterze naukowo-samorządowym organizowane są przez prof. Babińskiego oraz Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego cyklicznie od 2007 r. Stają się polem debaty nad ważnymi kwestiami dotyczącymi wykorzystania potencjału dróg wodnych w Polsce, jak również zagrożeniami i barierami jakie należy pokonać by udrożnić wodne szlaki komunikacyjne w Polsce.
Tegoroczne warsztaty rozpoczęły konferencją prasową w siedzibie Włocławskiego Inspektoratu RZGW. Po spotkaniu z dziennikarzami na którym prezentowano materiały z dotychczasowych konferencji oraz projekty na przyszłe lata, uczestnicy zwiedzili włocławską tamę. Następnie warsztaty przeniosły się na pokład statku Wanda. Podczas rejsu poruszono tematy związane z:
 dokonaniami samorządów na rzecz rewitalizacji projektowanych międzynarodowych dróg wodnych w Polsce (MDW E40 i E70,
 degradacją dróg wodnych oraz jej skutków dla regionów i mieszkańców,
 perspektywami rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce oraz finansowania rozwoju rewitalizacji dróg wodnych w Polsce,
 aktywizacją regionów wzdłuż projektowanej MDW E40 na przykładzie kompleksowej zabudowy Solca Kujawskiego (marina, prom i terminal przeładunkowy).
 odbycie rejsu na odcinku Włocławek-Nieszawa pozwoliło uczestnikom „na żywo” zobaczyć obecny stan odcinka projektowanej Międzynarodowej Drogi Wodnej E40, ze szczególnym uwzględnieniem silnie degradowanego odcinka dna doliny Wisły poniżej stopnia wodnego we Włocławku.
Serwis Zalewu Włocławskiego podczas warsztatów reprezentowali Andrzej Doroczyński /Eskapada/ i Marek Tyczyński /Browarek/. Tu nieskromnie należy dodać, że hasło warsztatów zaproponowane prze Andrzeja "Połączmy Orlen i Anwil z morzem" stało się mottem dalszych dyskusji.

Galeria zdjęć
Więcej informacji o warsztatach