|
|
|
|
Przystanie - informacje z Urzędu Miejskiego |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kliknij i powiększ zdjęcie
Plany budowy przystani wodnych wywołują emocje, w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy z Urzędu Miejskiego materiały które prezentujemy poniżej.
Statkiem po Wiśle
Ponad 800 osób skorzystało z rejsów statkiem po Zalewie Włocławskim zorganizowanych przez prezydenta miasta w okresie lata. – Tak duże zainteresowanie włocławian rejsami potwierdza zasadność naszych planów budowy przystani na zalewie –podkreśla prezydent Andrzej Pałucki.
Turystyczne zagospodarowanie Wisły i Zalewu Włocławskiego to projekt, który znalazł się na liście kluczowej Regionalnego Programu Operacyjnego województwa kujawsko- pomorskiego. Oznacza to, że miasto na jego realizacje otrzyma dofinansowanie z unijnej kasy. Przedmiotem projektu jest budowa infrastruktury turystycznej umożliwiającej rozwój turystyki i rekreacji na rzece Wiśle, zbiorniku włocławskim i w ich otoczeniu.
W ramach projektu planuje się wybudowanie przystani wodnej na Zalewie Włocławskim. Wartość inwestycji to około 1,5 mln euro. Przyznane współfinansowanie - 0,9 mln euro.
- Przystań zagodnie z projektem ma powstać w sąsiedztwie zapory- mówi prezydent Pałucki.- Taka lokalizacja jest dobra z uwagi na łatwy dojazd do ul. Płockiej. Chodzi o to, aby z rejsów statkiem mogło korzystać jak najwięcej włocławian.
To właśnie możliwość odbycia rejsów po zalewie i do sąsiednich miast np. do Płocka jest głównym argumentem przemawiającym za budową przystani na zalewie. Z uwagi na niski poziom wody niemożliwe jest zacumowanie statków przy bulwarach, co sprawia, ze praktycznie włocławianie nie mogą nacieszyć się z faktu posiadania w mieście akwenu takiego jak Wisła.
Strumień kasy dla Włocławka
Osiem włocławskich projektów znalazło się na liście indykatywnej Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007- 2013. Włocławek może liczyć na ponad 45 mln euro z unijnych funduszy.
- Jestem bardzo zadowolony z tego, że przed Włocławkiem w końcu otwierają się szanse na rozwój- mówi Andrzej Pałucki, prezydent Włocławka.- Jednak realizacja inwestycji unijnych oznacza oszczędności w budżecie, bo na te zamierzenia musimy wygospodarować wkład własny.
W projekcie Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych współfinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko –ogłoszonym przez Marszałka Województwa w dniu 15 listopada 2007 roku znalazły się następujące włocławskie inwestycje:
1. Skomunikowanie terenów inwestycyjnych miasta Włocławek – przebudowa ul. Kapitulnej do połączenia z Rondem Falbanka oraz Zazamczem do ul. Wienieckiej. Przyznane współfinansowanie wyniesie 7,5 mln €. Wartość całkowita to 15 mln euro.
Realizacja projektu pozwoli na połączenie dwóch dróg krajowych – nr 1 i 62, zapewniając sprawny dojazd do autostrady A-1 (węzeł Pikutkowo) oraz wyjazd z miasta zarówno w kierunku Koła i Strzelna, jak i w kierunku Torunia, z ominięciem przechodzącego przez centrum miasta odcinka drogi krajowej nr 1. Zakres inwestycji obejmuje przebudowę ulicy Kapitulnej i przedłużenie jej do ronda Falbanka, przebudowę odcinka ul. Wiejskiej do ul. Szosa Brzeska oraz połączenie ul. Kapitulnej z ulicą Wieniecką wraz z budową obiektu inżynierskiego przez rzekę Zgłowiączkę.
2. Włocławski Inkubator Innowacji i Przedsiębiorczości.
Wartość 5 mln 340 tys. euro Przyznane współfinansowanie wyniesie
2 mln 670 tys. €.
Inkubator służyć będzie do rozpoczynania działalności gospodarczej przez osoby kończące szkoły średnie i wyższe, osoby bezrobotne, jak również inne osoby pragnące założyć własną firmę i prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek. Jego misją będzie tworzenie sprzyjających warunków do powstawania i rozwoju przedsiębiorstw o innowacyjnym charakterze działalności, poprzez zapewnianie wsparcia m. in. infrastrukturalnego, marketingowego, doradczego, szkoleniowego, czy w nawiązywaniu kontaktów gospodarczych w pierwszym, najtrudniejszym okresie istnienia.
3. Włocławska Strefa Rozwoju Gospodarczego – Park Przemysłowy. Wartość 12 mln 760 tys. euro
Przyznane współfinansowanie - 5,8 mln €.
Projekt polega na kompleksowym przygotowaniu terenu pod nowe inwestycje, stanowiąc odpowiedĽ na potrzeby inwestorów głównie o charakterze lokalnym, którzy ze względu na brak odpowiednio przygotowanych terenów inwestycyjnych mogą ulokować produkcję poza Włocławkiem.
4. Turystyczne zagospodarowanie Wisły i Zalewu Włocławskiego.
Wartość 1,5 mln euro. Przyznane współfinansowanie - 0,9 mln €.
Przedmiotem projektu jest budowa infrastruktury turystycznej umożliwiającej rozwój turystyki i rekreacji na rzece Wiśle, Zbiorniku Włocławskim i w ich otoczeniu.
W ramach projektu planuje się wybudowanie przystani wodnej na Zalewie Włocławskim.
5. „Browar B” – adaptacja do nowych funkcji społeczno – gospodarczych obiektów poprzemysłowych.
Wartość 7 mln 140 tys. euro. Przyznane współfinansowanie - 4,64 mln €.
W ramach zadania zostaną podjęte kompleksowe działania obejmujące: przebudowę, rozbudowę i renowacje zabytkowego Zespołu Browaru wraz z adaptacją pomieszczeń poprzemysłowych dla funkcji kultury „Centrum Kultury – Browar B.” Przewiduje się, że w obiektach zostaną zlokalizowane: galerie, sala widowiskowo-koncertowa, warsztaty, pracownie, klub młodzieżowy „Moja piwnica”, dające szerokie możliwości ofert i prezentacji kulturalnych.
6. Lokalny Program Rewitalizacji – kwota dofinansowania -14,5 mln euro. Dofinansowanie 7,3 mln €.
7. „Przebudowa ul. Inowrocławskiej we Włocławku” w ramach zadania „Połączenie układu drogowego korytarza TEN-T VIa, S-5 w Żninie z korytarzem VI – autostrada A-1, droga krajowa Nr 1. Odcinek Żnin – Inowrocław – Włocławek - A1. Odcinek drogi wojewódzkiej 246 Nakło – Szubin”.
Koszt projektu w granicach miasta Włocławek – ok. 4 mln €, w tym dofinansowanie 2 mln €.
8. Likwidacja niskich emisji w rejonie Starówki Miasta Włocławek.
Wartość 3 mln 380 mln euro. Przyznane współfinansowanie –1,69 mln €.
Celem projektu jest wybudowanie infrastruktury, która umożliwi zastąpienie lokalnych emitorów indywidualnymi węzłami cieplnymi, zasilanymi z miejskiej sieci ciepłowniczej MPEC Włocławek, dla poprawy jakości środowiska przyrodniczego i polepszenia warunków życia mieszkańców.
Miasto skorzysta również na pozyskaniu środków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko, na liście projektów kluczowych znajduje się projekt: Gospodarka wodno – ściekowa w aglomeracji Włocławek.
Wartość inwestycji to 25 mln euro. Kwota dofinansowania - 13,7 mln €.
Całkowita wartość projektów realizowanych przez samorząd to 72 mln 120 tys. euro. Ogółem oferowane dofinansowanie wyniesie około 46,2 mln €, co daje ok. 1600 PLN na 1 mieszkańca miasta. Dla porównania w okresie programowania w latach 2004- 2006 kwota ta wynosiła 16 zł w przeliczeniu na jednego mieszkańca
|
|
admin dnia 03.11.2008 16:41 ·
13 Komentarzy · 4319 Czytań
·
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dnia 04.11.2008 10:39
Rozumiem, że zamieszczone wizualizacje dotyczą przystani zlokalizowanej na Zalewie? Widać, że bardzo to odbiega od wizji przystani zamieszczonej w apelu wodniaków z Zarzeczewa. |
dnia 04.11.2008 11:25
nie to przystań na dolnej Wiśle, prezentujemy materiał przesłany z UM, wizualizacji przystani na zalewie pewnie jeszcze nie ma, |
dnia 04.11.2008 11:55
No właśnie, jakoś mnie zastanawiała ta rzeczka |
dnia 04.11.2008 12:20
może to ładnie wygląda, ale pomiędzy ścianą budynku Delecty, a brzegiem jest ok 65 metrów nie wiem czy da się tam upchać: drogę dojazdową, parking, budynek, skarpę no w miarę szeroką przystań,
nie ma długiego łagodnego porządnego slipu i prostego dojazdu do niego, szczególnie jest to potrzebne dla jednostek ratownictwa w razie akcji na dolnej Wiśle |
dnia 04.11.2008 12:24
ciekawe co Biskup na to |
dnia 04.11.2008 18:10
Przystań jachtowa z możliwościom korzystania cumowania statkom pasażerskim to jest to ! ale tylko powyżej stopnia wodnego we Włocławku. Będzie to zdrowa konkurencja dla Mariny Zarzeczewo,która to ze względu na wspaniałą lokalizację ,dyktuje monopolistyczne warunki żeglarzom włocławskim i nie tylko im ! Wszelkie próby budowy przystani jachtowej,motorowodnej czy pasażerskiej poniżej stopnia wodnego mijają się z celem, dopóki nie powstanie budowa hydrotechniczna spiętrzająca wodę w granicach miasta. |
dnia 05.11.2008 01:08
słusznie jeśli zapory w nieszwie-ciechocinku ma nie być konieczne jest podniesienie poziomu wody dla zapory we włocławku, no to wie każdy przepraszam imbecyl, różni fachowcy myślą wymyślają, niska woda co zrobić spiętrzyć, no przepływ za mały , teraz ciepłe lata, wody nie da się podnieść, tama zagrożona, co robić ???? co robić ????? i tak pie...szą i kasują kasę od kilu lat i układają się z ekologami co to o ptaszki i robaki dbają a przy okazji nowy projekcik nowe przemyślenia
i du..pa wody w wiśle jak nie przybyło tak nie ma i nie przybędzie , a nasi przodkowie od 18 wieku co robili jak im woda uciekała ...... budowali kamienne wysokie główki bo główka trzyma wodę, wprawdzie na na kilka chwil ale trzyma, wszystko zależy od ilości główek, gdyby były wybudowane od zazamcza do nieszawy to by woda nie uciekała,
już starożytni indianie widzieli jak nie pozwolić wodzie z rzeki uciec do morza a my przepraszam za wyrażenie my pie..my się z wisłą na odcinku włocławek toruń już od co najmiej 25 lat, ciągle niski poziom, niski poziom, a jak ma być wysoki jak wisła płynie jak chce, nie ma główek nie ma co spiętrzać i koryta pilnować
woda się rozlewa gdzie che, proste, jak się rozlewa to się nie spiętrza jak się nie spiętrza to jest niski poziom,
/wystarczyło co roku naprawić 10 główek które kiedyś istniały może niektóre były komunistyczne, ale większość jeszcze przedwojennych chrześcijańsko narodowych/
no tak ale żeby to wiedzieć to trzeba pływać a nie robić inżyniera na wuml-u, czy doktoraty na wsh.!!!!
Z kart historii Kanał Bydgoski wykopano z polecenia króla pruskiego Fryderyka II, w latach 1773-1774, 26-kilometrowy odcinek kanału o różnicy poziomów 77 metrów + dziewięć śluz - wszystko to powstało w kilkanaście miesięcy. No tak ale oni mieli wówczas ciężki sprzęt w postaci koni.
oj zagadałem się przepraszam za błędy wnuczka pisała
A TERAZ NA POWAŻNIE ŻYWOT WŁOCŁAWSKIEJ ZAPORY
OBLICZANY BYŁ NA 150 LAT, OBLICZENIA PROWADZONO W LATACH 60 GDZIE GŁÓWNYM PARAMETREM BYŁY TZW WZORY EMPIRYCZE,
na chłopski rozum tłumacząc, nikt w tamtych czasach nie liczył wytrzymałości elementów do końca tylko policzył trochę a resztę dobierał z tabel. Dzięki temu chyba wszyscy mamy dużo szczęścia, bo tabele polsko-sowieckie zacznie nadkładały, np z obliczeń wynikała średnica pręta 10 , nasza "normalizacja empiryczna" kazała użyć pręta o średnicy 15 a radziecka norma nakazywała kłaść pręt 22
I CHYBA DLA TEGO NASZA TAMA JESZCZE STOI |
dnia 07.11.2008 10:50
Bardzo fajna kładka łącząca brzegi Zgłowiączki, znająć środowisko mieszkańców bulwarów /opisywane kiedyś w miesięczniku Żagle/ zapewne wiele osób pozostawi swój jacht do rozbórki przez tzw. meneli |
dnia 07.11.2008 14:40
Moim zdaniem porażka, ze względu na lokalizację, zupełny brak możliwości rozwoju takiej przystani. |
dnia 11.11.2008 08:02
trzymam kciuki za budowe przystani. może młodzi ludzie będą mogli w końcu pożeglowac. W Marinie Zarzeczewie nigdy nie można wypożyczyc sprzet..... |
dnia 14.11.2008 09:47
uuu 800 osób !!!Sukcesy zabiją Włocławek!!!!NO BEZ JAJ W CIˇGU 4 MIESIĘCY LETNICH 800 OSÓB ZE 120.000 TYSIĘCZNEGO MIASTA!!!OGROMNE ZAINTERESOWANIE??!!! KOMU¦ CHYBA SIĘ DO KOŃCA W GŁOWIE PRZEWRÓCIŁO ...TO NAWET NIE 1% POPULACJI WŁOCŁAWKA...GRATULUJE ENTUZJAZMU...A CO DO PRZYSTANI NA DOLNEJ WI¦LE ...HA HA TO POMYSŁ JEST TAK SAMO PRAKTYCZNY I REALNY JAK JAZDA SANKAMI PO ASFALCIE- BZDURA |
dnia 16.11.2008 13:09
W wielu krajach stawia się mariny pływające niskie koszyt i zawsze możliwość zmiany lokalizacji więcej na http://www.waterhome.pl/ |
dnia 03.12.2008 10:42
Przystań, Marina czy coś tam na Zalewie TAK!!! ale nie za 5 mln. zł z których 4,5 pójdzie na konstrukcje umożliwiajace pokonanie zapory bocznej i jej wzmocnienie. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
Dodaj komentarz oraz podaj sumę cyfr |
| |
|
|
|
|
|