Nawigacja
O nas
Artykuły
Dbajmy o zdrowie
Download
Linki
Ogłoszenia
Kontakt

Galerie 2012
Nasze filmy
Mini regaty
Stany wód
Płock - kamera
Czartery na Zalewie
Kurs windsurfingu
Radio szanty
Kalendarz imprez
OOM 2008
Przystanie i mariny
Marina Zarzeczewo
PW Dobiegniewo
Dobrzyński KŻ
Zgierski KSW
Art-Dom Duninów
Marina Murzynowo
KŻ Petrochemia
Morka Płock
SŻ im.L.Teligi
Klub AQUA
Klub Żeglarski HALS
Polecamy
Nasza oferta
Satelitarna mapa zalewu
Prognoza pogody
Zdjęcie tygodnia
Katalog jachtów
Prywatne galerie
Projekty Wojtka Spisaka
Włocławek z lotu ptaka
Włocławska zapora
Shoutbox
Nick:

Wiadomo¶ć:

Kod potwierdzaj±cy:
7712c


Pomoc

Z G
14.04.2017
Życzenia Wielkanocne dla tych żeglarzy czytających "poprzednią" syronę

Andrzej
14.03.2017
KIEDY BĘDZIE PROWADZONY KURS STERNIKA?

z g
23.09.2016
To nie regaty, ale wrześniówka-lądówka

Marek Bojarski
17.09.2016
Film i zdjęcia z XII Rejsu Samotników - Wistka Szlachecka 2016: https://www.youtube.com/w
atch?v=GIwfg3RdIz8


K.L
29.08.2016
Kiedy będą regaty na zakończenie sezonu w Zarzeczewie?

poinformowany
01.07.2016
http://www.slupca.pl/info
rmacje/na-sygnale/sprawdz
il-sie-czarny-scenariuszy
-znalezli-cialo-67-latka/


alkoholik
11.06.2016
YCA bez możliwości dotarcia z pisemnymi żalami na witrynie klubu Upadek we wsiem i wobec

alkoholik
11.06.2016
Oglądam zdjęcia z regat i widzę żeglarzy, czyli stare dziadki w YCA obok "regatowców" Dziadki puśćcie robotę w YCA i na emeryturę YCA dla młodych, którzy pływają 29 sztuk to "sukces&

dsa
21.05.2016
Czy można wypożyczyć rowerek wodny?

admin
17.05.2016
Nie ma problemu

Archiwum
Połączmy Orlen i Anwil z morzem

Konferencje nt. rewitalizacji śródlądowych dróg wodnych o charakterze naukowo-samorządowym organizowane są przez prof. Babińskiego oraz Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego cyklicznie od 2007 r. Stają się polem debaty nad ważnymi kwestiami dotyczącymi wykorzystania potencjału dróg wodnych w Polsce, jak również zagrożeniami i barierami jakie należy pokonać by udrożnić wodne szlaki komunikacyjne w Polsce.
Tegoroczne warsztaty rozpoczęły konferencją prasową w siedzibie Włocławskiego Inspektoratu RZGW. Po spotkaniu z dziennikarzami na którym prezentowano materiały z dotychczasowych konferencji oraz projekty na przyszłe lata, uczestnicy zwiedzili włocławską tamę. Następnie warsztaty przeniosły się na pokład statku Wanda. Podczas rejsu poruszono tematy związane z:
 dokonaniami samorządów na rzecz rewitalizacji projektowanych międzynarodowych dróg wodnych w Polsce (MDW E40 i E70,
 degradacją dróg wodnych oraz jej skutków dla regionów i mieszkańców,
 perspektywami rozwoju żeglugi śródlądowej w Polsce oraz finansowania rozwoju rewitalizacji dróg wodnych w Polsce,
 aktywizacją regionów wzdłuż projektowanej MDW E40 na przykładzie kompleksowej zabudowy Solca Kujawskiego (marina, prom i terminal przeładunkowy).
 odbycie rejsu na odcinku Włocławek-Nieszawa pozwoliło uczestnikom „na żywo” zobaczyć obecny stan odcinka projektowanej Międzynarodowej Drogi Wodnej E40, ze szczególnym uwzględnieniem silnie degradowanego odcinka dna doliny Wisły poniżej stopnia wodnego we Włocławku.
Serwis Zalewu Włocławskiego podczas warsztatów reprezentowali Andrzej Doroczyński /Eskapada/ i Marek Tyczyński /Browarek/. Tu nieskromnie należy dodać, że hasło warsztatów zaproponowane prze Andrzeja "Połączmy Orlen i Anwil z morzem" stało się mottem dalszych dyskusji.

Galeria zdjęć
Więcej informacji o warsztatach

admin dnia 06.10.2012 17:17 · 2 Komentarzy · 874 Czytań · Drukuj
Komentarze
ciekawy dnia 08.10.2012 12:35
moglibyście podać jakieś konkretne ustalenia itp.
doran dnia 09.10.2012 19:04
ciekawy dnia 08.10.2012 12:35
moglibyście podać jakieś konkretne ustalenia itp.
Padło pod naszym adresem konkretne pytanie więc przepraszam, że dopiero teraz zabieram się do napisania artykułu, trochę nas na tych warsztatach przewiało i dopiero dzisiaj palce trafiają w klawiaturę.
Czy były konkretne ustalenia, nie odpowiem celowo. Przeglądam listę uczestników, którzy potwierdzili swój udział i spośród szesnastu parlamentarzystów udało mi się zidentyfikować dwie panie; Panią Senator, profesor Jadwigę Rotnicką oraz Panią Poseł Domicelę Kopaczewską. Może to trochę wina organizatorów, że nie zadbali o identyfikatory.
Znacznie lepiej było w grupie samorządowców i władz lokalnych, Prezydent Włocławka godnie reprezentował nasze miasto, nie zabrakło radnych, którym na sercu leży problem Wisły. Również instytucje rządowe i przedstawiciele biznesu byli reprezentowani. ¦rodowisko naukowe może nie było najliczniej reprezentowanie ale było wyjątkowo aktywne i entuzjastycznie zaangażowane w propagowanie idei rewitalizacji śródlądowych dróg wodnych. Prym wśród uczestników warsztatów jako główny organizator wiódł oczywiście profesor Zygmunt Babiński z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Warsztaty rozpoczęły się od konferencji w zamiarach zwanej prasową ale była to bardziej prezentacja tematyki warsztatów i pierwsze głosy w dyskusji. Zwrócono uwagę na rangę problemów, szanse i możliwości wykorzystania dróg wodnych ale także na przeszkody w realizacji tych zamierzeń głównie z pozyskaniem Ľródeł finansowania i kłodami rzucanymi do wody przez ekologów a szczególnie ekoterorystów. Zwrócono też uwagę, że nad Wisłą funkcjonują dwie potężne firmy chemiczne Orlen i Anwil, które mają do wywiezienia do portów Bałtyckich, zwłaszcza do Gdańska znaczące masy swoich produktów. W optymistycznych deklaracjach zapowiadano uzyskanie IV klasy żeglugowej choć realistycznie podchodząc do problemu III klasa to minimum dające szanse rozwoju żeglugi towarowej a także rozsądnej turystyki pasażersko rekreacyjnej.
W drugiej części warsztatów mieliśmy możliwość zwiedzania śluzy na zaporze wodnej i elektrowni wodnej. Koledzy z RZGW i Elektrowni służyli pomocą w poznawaniu tych imponujących obiektów hydrotechnicznych jak i informacjami jakie zagrożenia niesie za sobą brak kolejnych progów wodnych na dolnej Wiśle.
Kolejny etap warsztatów to wizja lokalna stanu Wisły poniżej stopnia wodnego. Na pokładzie statku pasażerskiego Wanda asekurowanego przez statek Wiking o mniejszym zanurzeniu podjęto próbę spławienia się do Ciechocinka. Spławienia bo o pływaniu to można tylko pomarzyć. Po pól godzinnym śluzowaniu ok. 50 za dolnymi wrotami śluzy Wanda o zanurzeniu nominalnym 75 cm zachrobotała o kamieniste dno dolnego awanportu i odmówiła dalszej żeglugi. Próby jej ściągnięcia przez Wikinga też zakończyły się niepowodzeniem. Dopiero niezastąpieni koledzy z RZGW spuszczając ostro wodę ze śluzy rspłukalir1; Wandę na coś co kiedyś nazywało się szlakiem wodnym.
Dalsza część rejsu to obserwacja opłakanego stanu Wisły, pełnej kamiennych rumowisk, piaszczystych łach, prelekcje i dyskusje i kolejne przygody jak zahaczenie o umocnienia podwodnych rurociągów w tym Jamalskiego z gazem ziemnym. Ujęcie wody na potrzeby Anwilu z przepompownią pierwszego stopnia przypominało wielkiego psa Bernardyna leżącego na wysychającą kałużą i chłepcącego resztki wody wielkim ozorem. Kawałek dalej port w którym przeładowywano kilka lat temu potężne reaktory dla Anwilu o masie do 120 ton. Jeszcze tylko sforsowanie niebezpiecznego naturalnego progu kamiennego i udało się przybić do brzegu w Nieszawie gdzie zakończyły się warsztaty. Płynięcie do Ciechocinka nie miało sensu ze względu na póĽną porę.
Co do wniosków i ustaleń; jest ogromny problem bardzo trudny do rozwiązania.
doran
Dodaj komentarz oraz podaj sumę cyfr
Nick:



smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
5 + 1:
Wył±cz U¶mieszki w komentarzach

Sponsor serwisu



Przyjaciele serwisu



Włocławski Portal Internetowy

WOPR Włocławek

pol49er.com

RSX Team

Płocki OZŻ

Włocławski OZŻ

Dobrzyński Klub Żeglarski

Fotograf W.Balczewski

Szkółka Żegl. L.Teligi Płock

Polskie Towarzystwo Regatowe Klasy Micro

Stowarzyszenie Zwiazek Klasy Omega

WTK Anwil

Teksty  polskich piosenek  + midi

Sztorm Barlinek

Łódzki Klub Regtowy

Brzytwa

Cierszewo

Strona wuja

Mapa Polski

humor

Prognoza pogody

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jeste¶ jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wy¶lemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ankieta dla Użytkowników
Prawo komentarza newsa powinni mieć:

wszyscy odwiedzający stronę

tylko zalogowani użytkownicy

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.



copyright www.zagle.net.pl 2003-2009
e-mail: redakcja@zagle.net.pl
PHP Fusion BlueStone